vrijdag 10 september 2010

Inwijding

Een Erasmus-ervaring is reden genoeg voor het opstarten van een blog. Hiermee hoop ik familie en vrienden op de hoogte te houden van alles wat zich zal afspelen in Salamanca. Momenteel ben ik nog in Belgiië, maar daar komt verandering in binnen 5 dagen. Dan vertrek ik, tot februari, naar Salamanca. Vandaag ben ik te weten gekomen dat één van de 4 meisjes waar ik een appartement zal delen, Silke heet. Haar naam klinkt niet echt Spaans, dus ik ben benieuwd naar haar nationaliteit. Hopelijk zullen er wel Spaanse meisjes zijn, zodanig dat ik iedere dag Spaans moet spreken. In afwachting van het vertrek, ben ik aan het wassen, strijken, dozen inpakken,....er komt meer werk bij kijken dan men denkt, maar het is het waard. Hoe dichter het vertrek, hoe vreemder, ik weet niet goed hoe ik me moet voelen. Aan de ene kant ben ik natuurlijk super enthousiast om te vertrekken, aan de andere kant voel ik me een beetje triestig voor alles wat ik hier zal achterlaten, het vreemde is dat ik nog niet nerveus ben. Misschien is dat omdat ik er eigenlijk al maanden naartoe leef. Ik ben benieuwd naar m'n verdere state-of-mind.

Tot snel,
Sofie

6 opmerkingen:

  1. Spannend...
    Cool dat je 'n blog hebt! Ziet er strak uit. Ik ben je trotse 1e volger :D
    Alvast veel plezier en laat je vingers maar los op het keyboard zodat we up-to-date blijven!
    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fietje wietje, vanaf nu ben ik je trotse 2e volger :) hou je goed! dikke kus!
    Je frientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Agenta 003,

    Me quedo sorprendido por tu afán por la aventura, la lengua y la cultura española. Pero no olvidemos tu misión! Acuérdete de tu tarea: hay que asasinar el presidente Zapatero durante el festival de Salamanca, en el que será presente. Por favor, con sutilidad! No sorpresas! Comunícame pronto!

    Mi nombre es Bond. Bic Bond.

    Agente 007

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hola chica!

    heel heel veel succes op je eerste dag school in salamanca! doe t goed he!

    jetske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmja, ik ben het volledig eens met wat Vic zegt, zorg maar dat Zapatero verdwijnt. :D

    Ik hoop dat je een toffe tijd tegemoet gaat. Laat je niet doen door te denken dat je hier dingen niet zult meemaken. Kijk verder en denk aan de dingen die jij daar wèl zult meemaken. Snuif die Spaanse stad op, pluis zelfs de vuilste riool uit, wie weet welke schatten je daar vindt!
    Je krijgt van mij - al is het wat laat omdat je daar al bent, maar ik was op reis! - vele steunpilaartjes om jou 6 maand op te bouwen. Bouw iets moois, zolang het maar geen Toren van Babel is ;)

    kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha guys,

    Bedankt voor de leuke commentaren. Weet dat ik jullie hier mis als "my gang", maar dat ik het hier momenteel ook supergoed stel!

    Besitos

    BeantwoordenVerwijderen