vrijdag 17 september 2010

Bienvenida en Salamanca

Hey iedereen,

Vandaag is het m'n tweede volledige dag in Salamanca, maar er is hier al veel gebeurd ondertussen. Na een heel pijnlijk afscheid van het thuisfront en een enorm lastige reis ben ik hier rond 11h 's avonds gearriveerd. Na kennis te maken met m'n 2 kotgenotes die hier al waren, Alina ( een Roemeens meisje die al enkele jaren in Spanje woont, studeert Engels-Italiaans) en Silke ( een Duits meisje), ben ik naar Tina's new crib geweest :), daar zaten ze ( lees, Edward van Bordeaux, Gisèle van Spanje een liefje Martin van Frankrijk, Martina, een Spaanse en Tom, een toerist) allemaal gezellig te kletsen. Een leuke bende dus, ik werd onmiddellijk door het meegevraagd om weg te gaan, wat wel fijn was. Vervolgens heb ik m'n eerste tequila shot gedronken, :p, ja het moest er ooit eens van komen hé ! Die avond heb ik het niet te lang getrokken, voelde me niet fantastisch na de emotionele en lange dag. Gisteren had ik ook eventjes een moeilijk momentjen, maar ik denk dat ik er zo veel ga hebben. :) Tina en ik zijn gisteren ook gaan kijken naar de aankomst van de Vuelta, wat ook wel een aangename ervaring was, die Spanjaardjes hier zijn echt grappig om bezig te zien. Toen de coureurs passeerden klopten ze zo allemaal met hun handen op de afscheiding, wat zorgde voor een leuke opwinding. Gedurende de rest van de dag heb ik wat boodschappen gedaan, me hier een beetje geïnstalleerd. Gisterenavond heb ik samen met Tina gekookt voor de rest van de bende, het is hier de gewoonte om heel laat te eten, zo rond 10h. M'n bio-ritme is nog niet volledig in orde, maar dat zal ook wel komen. De mensen leven hier volgens hun goesting, iedereen staat op, gaat slapen en feest op verschrikkelijk rare tijdstippen :). Als je hier om 3 h gaat slapen, bekijken ze je raar omdat het volgens hen gewoon nog veel te vroeg is om dan te gaan slapen. Na het koken en eten zijn we dan vertrokken naar El savor, een super leuke Salsa-bar, daar heb ik de beste mojito gedronken van heel m'n leven ! Tina heeft er al geproefd van de Salsa en we gaan waarschijnlijk, allez, zo hebben we het afgesproken, daar Salsa leren, ik kijk er al naar uit !
Vandaag zijn we dan eens gaan polsen in Casa Bedel, de bureau waar alle Erasmussers verwacht worden, blijkt dat we al te laat waren voor een infosessie in verband met ons papierwerk enzo, het is geen grote ramp, maar wel een beetje jammer. Misschien hadden we daar ook andere Erasmusstudenten kunnen leren kennen. Erasmussers zijn er hier tevens in overvloed, van alle soorten en nationaliteiten. Ik denk dat ik in 24 h tijd al 5 talen heb gesproken, wat soms voor leuke situaties zorgt natuurlijk.
Vanavond ga ik koken met Agnes, m'n Franse, van Marseillen, kotgenote, ze lijkt me een leuk meisje.
Ik ben precies een beetje van de hak op de tak aan het springen, maar dat is ook omdat het leven hier een beetje zo is, wat ik dus al ruimschoots ondervonden heb na 2 dagen !!!
Voila, nu hebben jullie al een beetje een impressie van wat er zich allemaal afspeelt hier! Ik hoop dat jullie me eens gaan bezoeken, zodanig dat jullie ook kennis leren maken met Salmanca ! :)

Hasta luego,

Sofie

3 opmerkingen:

  1. oooh! ik wil ook salsa leren! en dan nog in spanje?! zeker doen Fietje! Olé! Socializen is de boodschap! en ik heb zo de indruk dat je goed onderweg bent ;) Blijf niet in je hoekje zitten. Er is zoveel leuks te zien, te doen en te ontdekken! Ik denk aan je hoor ;)
    Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hola Sofie!! Heb ook je blog ontdekt :) Super dat je al zoveel mensen kent ! 't is precies l'Auberge Espagnol ,met al die nationaliteiten op je appartement :) Geniet er maar dubbel en dik van, want volgens mij zal het voorbij vliegen, zeker als je alles al wat meer gewoon zal zijn! Dikke zoenen xxx Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha Elke, je hebt absoluut gelijk, de tijd vliegt hier voorbij en het is precies zoals l'Auberge Espagnol, super hard vergelijkbaar :p.

    Tot snel !

    BeantwoordenVerwijderen